Ceritalah......

Tentang hidup... tentang sesuatu...

About life...

Terima Kasih kerana singgah ke Ceritalah...... Laman ini Kak Ina buka adalah untuk kita semua bercerita , bertukar pandangan dan pendapat dalam semua perkara berkaitan dengan hidup kita. Sudilah kiranya dapat diberikan komen atau pandangan untuk sama-sama kita kongsi. Dan, janganlah serik untuk singgah lagi ke laman Ceritalah....... ini. Jumpa lagi !!

Day by day...

Misi menyelamatkan anak kucing

Kami baru sahaja selesai menjalankan misi menyelamatkan anak kucing yang jatuh kat dalam longkang besar kat sebelah rumah ni. Sebenarnya hari ni adalah hari ke 3 anak kucing tu duduk kat dalam longkang tu. Kesian betul sampaikan dah kurus kering.


Dua hari sebelum ni Cik Abang Kak Ina tak ada kat rumah, cuma kami aje 3 beranak... ada jugak kami cuba nak selamatkan anak kucing tu tapi asyik terkial-kial sekejap-sekejap Eh! sekejap-sekejap Eh ! udahnya kena tunggu Hero ni ada barulah boleh menjayakan misi ni. Yang menderitanya anak kucing tu lah.


nampak tak anak kucing tu? kesian kan dah 3 hari duduk kat dalam longkang ni. Kebetulan pulak 2 ahari ni hujan nasib baik air longkang tu tak naik.







Ni Hero tengah berusaha nak masukkan kayu kat dalam longkang untuk senangkan anak kucing tu meniti. Ni first try kalau plan ni tak jalan nampaknya hero kena masuk longkang pulak.







Lepas puas anak-anak Kak Ina mengiau panggil anak kucing tu barulah dia bergerak ke arah kayu tadi.








Finally mission accomplish!!









Menjamu selera selepas 3 hari 2 malam berpuasa.











1 comments:

  1. ati said...
     

    suke la org buat baik kat kucing ni....

Post a Comment



 
Terima Kasih kerana singgah ke Ceritalah...... Laman ini Kak Ina buka adalah untuk kita semua bercerita , bertukar pandangan dan pendapat dalam semua perkara berkaitan dengan hidup kita.Untuk itu, bagi setiap topik yang diperbincangkan atau diceritakan sudilah kiranya diberikan komen atau pandangan untuk sama-sama kita kongsi. Dan, janganlah serik untuk singgah lagi ke laman Ceritalah....... ini.

Jumpa lagi !!